Hogy ne az étel egyen meg téged

Ínyenc Fenevad

Igazi mexikói életérzés a belváros szívében: de finom is?

2020. február 10. - Vérmes Ízvadász

A minap megérintett a latin életérzés, és úgy döntöttem, hogy a munka utáni vacsorám mexikói lesz. Márpedig ha kipróbáltam, akkor már nagyon röviden meg is osztom, milyen tapasztalataim voltak a főváros egyik kedvelt éttermével kapcsolatban.

img_20200204_184546.jpg

Töredelmesen megvallom, hogy a főzés ezúttal szóba se jöhetett, a sombrero országának konyhaművészetét ugyanis egyáltalán nem ismerem. Budapestben pedig pont azt imádom, hogy a világ szinte minden ízvilága képviselteti magát, így nem kellett sokat kattognom azon, hol csillapítom hirtelen támadt vágyaim. A város egyik jól ismert helyét választottam, a Gringos Amigos-t. Voltam már ebben a gyorsétteremben, de van annak már több éve is, úgyhogy itt volt az ideje egy kis emlékezetfrissítésnek. Kiszemeltem egyébként meglehetősen népszerű, a Tripadviser-ön második a mexikói kategóriában budapesti viszonylatban. Ez kétségkívül kecsegtető.

Akadtak is vendégek bőven a koraesti órán, alig találtunk helyet vacsorapartneremmel. Feltűnően nagy volt a külföldiek aránya, és bizony láttam mexikói arcokat is. A miliő számomra is parádé: impozáns falfestések, poénos(nak szánt) kétsorosok, és jópofa lámpások adják a hangulatot. Van zene is, csak azt nem értem, miért Stevie Wonder énekli a Part-Time Lover-t – én személy szerint benne lennék egy kis mexikó folklórban (hol maradnak a bajszos gringók a mariachi-jukkal?).

Mai áldozatomnak egy quesadilla-t választottam, amit aztán jól személyre is szabtam, ahogy a személyzet kérdezget a választott húsfajta, köret és szósz mibenlétéről. Nettó 5 perc alatt elém is került a mai vacsorám.

img_20200204_190636.jpg

Ha hinni lehet a híreknek, a tortilla kézzel készített, méghozzá frissen. Azzal nem is volt baj, sőt, egészen jó volt, mint ahogy a benne található olvadt sajt és csirke kombója is. De hogy mi volt még benne, azt ne kérdezzétek, mást nem nagyon vettem ki. Mellé én salátát választottam, méghozzá az enyhén csípős szósszal. Nem nevezném kiadósnak, cserébe viszont az öntet izmos volt – milyen lehet az igazán csípős verzió? A fenti fogás összesen 2000 forintomba került.

Ha még nem követsz minket Facebookon, ide kattintva megteheted! Ne maradj le semmiről!

Lecsúszott az öt quesedilla, és ízlett is, de az ízmámor elmaradt. Nem éreztem úgy magam, mint Lecsó a sajt és eper kombinálásakor. Cserébe jóllaktam, plusz kielégítettem a vágyam a mexikói iránt - és ez volt a legfőbb célom.  Így már szinte biztos, hogy idén már nem jövök többet.

Fotó: Ínyenc Fenevad

A bejegyzés trackback címe:

https://fenevad.blog.hu/api/trackback/id/tr4215466974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2020.02.26. 19:36:40

QuesAdilla .
És, ha ötöt tudtál megenni belőle, akkor nem quesadilla-t ettél :D :D :D
Csak csöndben kérdezem, hogy a szakács és a személyzet milyen nemzetiségű volt...? Bár, ha Mexikói is, nem garancia arra, hogy Mexikóiul főznek. Erre én akkor döbbentem rá, amikor egyszer egy kínai családnak segítettem egy elég nagy dologban és hálából meghívtak egy vacsorára. Annyira kínaiak volták, hogy a gyerekeken kívül nem is beszéltek nagyon más nyelven (illetve alig érthetően). Apa étteremtulaj és szakács a saját éttermében. Ő mondta, hogy amikor Németországban voltak, akkor németesítettek a kínai kajákat, mert muszáj volt. Amikor ide jöttek, akkor meg az ittenieknek az ízlése szerint muszáj főzniük (pl sokkal több sót használnak, csomó mindenbe cukrot tesznek, amit otthon soha, stb.) És tényleg, teljesen más íze volt a narancsos csirkének náluk, mint amit megveszek az étteremben. És ő azt gondolja, hogy minden országban úgy főzik egy másik nemzet kajáját, hogy a tárgyorszagbelieknek tessen. És tényleg így van, a pizzát pl sokan nem szeretik Olaszországban jártukkor, pedig az az eredeti. És én is másként érzem az ízét az enchilada-nak Cancún-ban, vagy a szomszédom főztje (aki csak spanyolul beszél, mert mexikói) , mint a Mexikóinak nevezett étteremben (ahol ráadásul mondjuk magyar a szakács).
Hja, a képen a "quesadilla" félbehajtott tortillaban van, szóval NEM quesadilla :D
De ez nem a te hibád, ne vedd sértésnek kérlek , nem bántásból irom.
süti beállítások módosítása