Hogy ne az étel egyen meg téged

Ínyenc Fenevad

Kipróbáltuk az ízesített cukormentes kólákat: íme az értékelés

2021. február 26. - Ínyenc Fenevad

Az utóbbi években a cukormentes kóla vált a húzótermékké, legalábbis erre következtetek a polcokon elfoglalt helyekből, és abból, hogy egyre érdekesebb ízvariációk jelennek meg a diétás verzióból, míg a cukrosból kevésbé. Mi most három verziót próbáltunk ki, alább olvasható értékelésünk.

coca_cola3.jpg

Egészen egyedi dolog a kóla, sokféle italgyártó tartja már a termékpalettájában. Az alábbiakban mi most az egyik legnépszerűbb gyártó, a Coca-Cola diétás italait próbáltuk ki (később kísérletet teszünk majd a Pepsivel is). A cég egyre érdekesebb kombinációkkal jelenik meg, ha a sima zéró vagy az utóbbi időben nagyon felkapott a lime-os verzió nem lenne elég. Ez már annyira sztenderdé vált, hogy ki is hagytuk az értékelésből.

Cukros vagy cukormentes? Melyik az egészségtelenebb? Korábbi cikkünkben táplálkozási szakértők válaszolják meg a kérdést!

Egyébként külföldön ma is forgalomban vannak egészen érdekes ízvariációk a cukrosból is, (nekem a nagy kedvencem például a málnás) de ezeket a nagyobb szupermarketekben nem, csak a kisebb sarki boltokban lehet megvásárolni, így nem is olyan széles körben fogyasztott. A fahéjas, narancsos és vaníliás viszont ma már bárhol megvehető. Ezt próbáltuk most ki Zabos Muffin kollégámmal. Vérmes Ízvadászt is be akartuk vonni a tesztbe, de ő nem találta meg ezeket a sarki boltban, nem szereti a kólát, lusta volt rendelni, meg egyébként sem volt kedve az egészhez. Úgyhogy ketten írtuk le szigorúan szubjektív értékelésünket.

Vaníliás

Annakidején, amikor megjelent, nagyon szerettem az első vaníliás Coca Colát, de az még cukros volt (ez nyilván nagyot dob az élvezeti értékén). Még ma is lehet néha egy-két kisboltban venni külföldről importált vaníliás, cukros kólát, de a nagy hiperekben most a zéró az elérhető. Hát, mit mondjak? Nem ugyanazt tudja, mint a cukros: mivel a zéró eleve sokkal gyengébb szerintem, mint a hagyományos, így nyilván a vaníliás kóla sem üti meg a korábbi szintet nálam. A többihez képest ráadásul hátrányból indul, mert van egy cukros viszonyítási alap. Nem is az a bajom vele, hogy nem édes, mert így is veszettül édes, hanem egyszerűen nekem hiányzik a kólából a cukor testessége, hiányzik, hogy összeragadjon a szám utána – szerintem értitek, mire gondolok. De ugye mind zéró, így ezt nem kéne említenem. Miért teszem mégis? Azért, mert a tömény cukorral a vanília-aroma nagyon jól harmonizál, a kettő együtt tömény élvezeti értéket nyújt, ami passzol a kóla ízéhez. A zéróból ez kicsit hiányzik, de így is azt mondom, hogy finom (pedig tudom, hogy a vaníliaaromát általában miből készítik).

Narancsos

Egyértelműen érezhető rajta a narancs aromája, mar az illata megcsap, és ez mindenképp pozitívum az elején. Az íze már nem ennyire meggyőző. Érződik a narancsos aroma benne kétségtelenül, és még az sem válik hátrányára, hogy cukormentes. Mert míg a vanília ízvilága kívánja a tömény cukros élményt, addig a narancshoz sokkal prímábban passzol a könnyed állag, a testesség hiánya (persze nem mondom, hogy a cukor rosszat tett volna neki). Itt is érzem viszont, amit sok ízesített cukormentes kólánál, hogy szerintem kissé műíze van – sajnos nem tudom ezt ennél jobban megragadni. És ami különösen nem tetszett a narancsos kólában, az az, hogy bár a narancs íze viszonylag jól kivehető, maga a kólaíz sokkal kevésbé van jelen. Narancsimádóknak kötelező egyszer kipróbálni, de a kólarajongóknak nem ez lesz a kedvence.

Fahéjas

Előzetes várakozásaim szerint a fahéjas kóláról nem voltak túl jók, mert a fahéjhoz is a mézes, tömény édes ízeket és állagot társítom általában, az édesítőszeres, nekem kicsit híg zero cola pedig nem olyan, mint a cukros. Ehhez képest pozitívan csalódtam, mert a fahéj pont jól ellensúlyozta a zero cola cukros társával szembeni deficitjét. A fahéjat nem tolták túl benne, de egyértelműen kivehető volt az íze, kellemes volt az összhatás. Nálam ez a nyerő a kipróbált kólák közül, kifejezetten finom.

Nem voltam ezzel egyedül

"Sohasem voltam nagy kólaivó, de azért néha előfordul, hogy én is megiszok egy két pohárral, főleg ha különleges ízélményeket kínál a gyártó az ízesített verziókkal" - mondja Zabos Muffin. „A három fajta – vaníliás, narancsos és fahéjas – közül határozottan a fahéjas ízlett a legjobban. Az összes közül ebben éreztem leginkább a plusz aromát, a fahéj ízét. Ebből talán fogok is még inni alkalomadtán. A másik kettő nekem kevésbé jött be” – mondta, nagyjából ráerősítve az én véleményemre, bár én azért a vaníliásat is szerettem valamennyire.

„A vanília számomra kevésbé hasonlított vaníliára, s miután szerkesztőtársam felvilágosított, miből is készül általában az aroma, el is ment a kedvem az összes vanília ízű dologtól. A narancsos pedig a pezsgőtablettákra, köptetőkre és más narancs ízű gyógyszerekre emlékeztet, amit mindig is utáltam gyermekkoromban” – zárja szubjektív értékelését a kollegina.

 Ha tetszett a bejegyzés, dobj egy lájkot Facebook-oldalunkra! Ne maradj le semmiről!

Nyitókép: Pexels 

A bejegyzés trackback címe:

https://fenevad.blog.hu/api/trackback/id/tr8316437428
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása