Hogy ne az étel egyen meg téged

Ínyenc Fenevad

Végre próbára tettük az IKEA vega zöldséggolyóját

2020. november 06. - Vérmes Ízvadász

Az IKEA idén komolyan beleállt a fenntartható bolygóért folytatott harcba. Már januárban megjövendölték az új vonalat, de nem csak a levegőbe beszéltek, hiszen az utóbbi időszakban igyekeznek az online vásárlás felé terelni az embereket, használt bútorok adás-vételével is foglalkoznak, és katalógusaikban is hirdetik a takarékos megoldásokat. De nem csak kevesebb vízhasználást ígérő csapot és energiagazdaságos LED izzókat kínálnak, a híres húsgolyóikat is megreformálták. Mi pedig megízleltük őket.

ikea_zoldseggolyok.jpg

A svéd bútoráruházat keveseknek kell bemutatni annak ellenére, hogy üzletük (egyelőre?) csak Budapesten van. Sokaknak fix vasárnapi program, hogy végigbámészkodják a bemutatótermet, aztán mikor már nem maradt megtapogatlan (ez létező szó?) ágynemű, konyhai eszköz meg növény, esetleg már a gatyájukat is elfizették full szükségtelen szarokra, akkor beülnek az étteremre egy jó kajára. Meleg is van, wifi is elég jól hasít, mi kell még a kikapcsolódáshoz? Annak, aki nem szereti a tömeget javaslom, hogy hétvégén messze kerülje el az IKEA-t (persze, ha tudja), de még hétközben is bele lehet futni a “jóba”. Én legutóbb egész jól megúsztam, úgyhogy alávetettem magam a nagy tesztnek. 

Csúcsra járatott promóval érkezett a zöldséggolyó

Augusztusban dobták be a kínálatba a hagyományos húsgolyó fenntarthatóbb alternatíváját, amely a régi kedvenc klímalábnyomának csupán 4%-át éri el. Emellett érkezett a zöldséghotdog is, amely a klasszikus meleg kutyához képest 1/7-ed környezeti terhelést jelent. Ehhez pedig hozzádobtak egy jó adag reklámhullámot is, aminek keretében számos platformon hirdették, hogy maradt a  csodás íz, és kompromisszumok nélkül vehetjük le a terhet a világ válláról. Szinte már a csapból is zöld golyók folytak, nem tudom, hogy tényleg ennyire imádják a kis bolygónkat, vagy ilyen jó árrés van a cuccon. Ez valamelyest csillapodott azóta, de az Örs Vezér téri áruházhoz közelítve például továbbra is ezt hirdette a nagy kivetítő. Az önkiszolgáló étteremben a soromra várva pedig nem is láttam a húsos verziót a kínálatban, holott elérhető az, csak nagyon nem akarják, hogy azt válaszd. 

Jó az íz, de azért a húséval nem téveszteném össze 

Egyszer már fejtegettem, hogy kell-e nekünk húsos kaját vegává varázsolni, a véleményem nem változott. Húsgolyó, ami csak húsra akar hasonlítani, bizonyos szempontból hülyeség, de akad néhány pro érv is. 

Még több érdekességért kattintsatok át Facebook oldalunkra is és kövessetek minket, hogy ne maradjatok le semmiről!

A golyók elméletileg borsófehérjéből, burgonyából, hagymából, almából és zabból készülnek, amiből 8-at kapunk a sztenderd 990 forintos árért, éheseknek további 300 pénzért kérhető plusz négy golyó - ez én leszek, köszönöm. Minden mást változatlanul hagytam, így járt a barnamártás, áfonyalekvár és zöldborsó, köretnek pedig sültkrumpli. Valahogy így mutatott, még kaptam egy zöld zászlócskát is, hogy büszke lehessek magamra, amiért ma csak minimálisan gyilkolom a környezetet (végre egy kis pozitív visszacsatolás, már teljesen elszoktam tőle). 

ikea_zoldseggolyok_jpg3.jpg

ikea_zoldseggolyok_jpg2.jpgAzt leszögezném, hogy nem értem, mi ez a nagy felhajtás a húsgolyók körül, mármint az eredetire visszakanyarodva, finom, még különleges is valamelyest, de soha nem ájultam el tőle. Azért a receptjét lehoztuk mi is, szét is kattintottátok. 

Ehhez képest az új kiadás állagban hozza a hús formátumot, de az ízlelőbimbóimat azért nem verte át, egyből érezhető, hogy ez nem hús. Ami nem feltétlenül baj, mert amúgy finom a cucc, én jóízzel ettem. Vannak az abszolút semleges ízű alternatívák, amelyektől olyan érzésem támad, hogy papírt eszek, de ennek volt karaktere, kellemes fűszerezése. De tuti lesznek, akik majd megvetően szapulják, hogy ez bizony nagyon messze van a hústól, és hogy ők kis túlzással még a levágott marha szenvedéseit is érezni akarják a golyókban. Akik viszont nyitottak a fenntartható konyhára ajánlom az IKEA környezetbarát fejlesztését.

Nem fogok svéd zöldséges golyókról álmodni ma este, de kellemes kis ebéden vagyok túl, abszolút baráti áron.

Ha ti is kipróbáltátok már, akkor írjátok meg nekünk véleményeteket és kövessetek minket Facebookon is!

Fotó: Vérmes Ízvadász

A bejegyzés trackback címe:

https://fenevad.blog.hu/api/trackback/id/tr5416257180
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása